2012. január 6., péntek

Interjú a Seafalcon főz blog szerzőjével

- Blogod neve ?

Most az, hogy: A Seafalcon főz. ehhez csak annyit kell tudni, hogy nyugdíjas tengerészkapitány vagyok, és egyszer ezt a nicknevet választottam, és valahogyan rajtam maradt. A blogom profiljában azt írtam, hogy a gasztronómiai ámokfutásaim, amit akkor aggatott rám a fiam, amikor egy csokis csilit főztem, és egy kocka helyett egy egész táblát tettem bele...


- A te publikus neved ? 
Nem titok: Székely István, hiszen a honlapomról is kiderül: http://szekelyistvan.hu


- Néhány szó a családodról, vannak gyermekeid?
Két nagy fiam van. akik szintén szeretnek főzni, hiszen azt látták az apjuktól, akiről a férfias viselkedésmintát veszik, hogy otthon főz, tehát ez náluk is természetes állapot.


- Magadnak főzöl, vagy nagy családnak ?
Mindenkinek, eleinte főleg akkor, ha vendégek jöttek, mindig ők voltak a kísérleti nyulak, de értelemszerű, hogy a család is kapott belőle, meg én is jóllaktam.


- Minden nap főzöl, vagy csak alkalomadtán ?Milyen ízeket, főzésmódot , irányzatot szeretsz (pl. hagyományos , magyaros, vegetáriánus, stb ) ?
Na, ebben különböznek a férfi főzőemberek a háziasszonyoktól: ha kedvem van akkor főzök, vagy ha megkérnek rá, vagy ha az asszonykám nem ér rá. Mindent szeretek, vegát, vegánt, magyarost, főzök indiait, kínait, olaszt, mexikóit, franciást, spanyolt, portugált, arabot, mindent! 

- Melyik étel a kedvenced ?
Ez könnyű: a paprikás krumpli!


- Kinek a főztjét szereted a legjobban?
A feleségemét! De utána Jamie következik, majd a receptdaráló...


- Melyik ételeket szereted (tudod) a legjobban elkészíteni ? Mi a specialitásod?
Bármelyiket. De például nagyon szeretek sajtokat készíteni, most arra vagyok rákattanva, hamarosan jönnek a blogomba, mert nemsokára megellik a tehén ahonnan a tejet hordjuk, utána nemsokára fejni lehet, és ekkor...


- Melyik ételeket, alapanyagokat nem szereted ? 
A tüdőt és a rovarokat, bár ez utóbbit még nem kóstoltam. Mindent szeretek, mert az az elvem, hogy amit egy nemzet fia jó ízűen megesznek, az minimum jó, tehát a legkevesebb, hogy érdeklődve megkóstolom, és utána mindig ízlik. Olyat még nem tudtak főzni, hogy azt mondjam: ez nem jó.
Minden étel finom, minden ételt szeretek, csak kétféle létezik: a jól és a rosszul elkészített. Ez utóbbi az, ami nem gyere be. 

- Mi az amit sosem ennél, vagy készítenél el?
Olyan nincs.


- Életed legnagyobb gasztrobakija? Valami, amit nagyon elszúrtál? 
Amikor a szudzsukba háztartási keményítőt tettem étkezési helyett... :-P  (http://www.szekelyistvan.hu/Fozocske/receptek/szudzsuk.php)


- Történt veled valami nagyon vicces, mókás dolog a konyhában? 
Egyszer, amikor lengyelekkel hajóztam, szóltam a szakácsnak, hogy másnap akarok bejglit sütni, hogy megmutassam a legénységnek, mit eszünk karácsonykor. A szakács nagyon nem örült az ötletnek, hímezett-hámozott, nem szólt semmit, de mindenáron ki akart menni a városba. Nem árulta el, hogy miért. 
Kiengedtem.
Barom messze volt a város a kikötőtől, a szakács vagy négy órát volt kint, pedig csak jött és ment.
Másnap reggel kértem a lisztet a bejglihez. Nézem, spanyol. Pedig mi francia élelmiszert használtunk (akkor francia hajón voltam parancsnok).
- Miért? - kérdeztem, és mutattam a szakácsnak.
- Tegnap ezt vettem kint, mert már elhasználtam minden lisztet karácsonyra... - bökte ki félénken.
A minimum, hogy kifizettem a lisztet, és levontam a tanulságot: a parancsnok vezesse a hajót, ne süssön-főzzön, mert nem ő osztja be a hozzávalókat...





... és végül ki az a gasztroblogger, akinek a bemutatkozását szívesen elolvasnád?
Bárkiét, de mondjuk trollanyut a Troll a konyhámban blog szerzőjét.



Nincsenek megjegyzések:

Mindent főzős blogok A - C

Mindent főzős blogok D - H

Mindent főzős blogok I - L

Mindent főzős blogok M - P

Mindent főzős blogok R - U

Mindent főzős blogok V - ZS

Süteményes blogok

Édes :)

Kulináris utazás

Vidéki ízek, házias ételek

Különleges ételek

Levesek