2012. április 21., szombat

Heti Menü - Kevés pénzből finomat és változatosat

Kedves bemutatkozásomat elolvasó Olvasó!

Blogom 2012. február 13-a óta létezik, de a fejemben már sokkal korábban, évekkel ezelőtt megfogalmazódott. De valami sokáig visszatartott attól, hogy „nagyközönség” elé lépjek és „szerepeljek”. 4 évig voltam otthon a két kicsimmel és a receptgyűjtés hobbimmá vált, sőt, szenvedélyemmé! Ebben teljesedtem ki otthon és ez segített abban, hogy hasznosnak érezzem magam. És receptgyűjtéseim közben fedeztem fel először a gasztroblogokat, minden nap keresve az ott megjelenő jobbnál jobb recepteket. Így idén februárban aztán ráduráltam magam, elkészítettem saját blogomat menukonyha.blogspot.com néven és egyáltalán nem bántam meg!...Olyan blogot szerettem volna létrehozni, ami a hozzánk hasonló kevés pénzből gazdálkodó, viszont a finom ételekért rajongó nagycsaládosoknak (3 gyermekem van: 13 éves nagylány, 7 éves kislány és 6 éves kisfiú) tud segíteni abban, hogy kispénzből tudjanak finomat, változatosat és egyben egészségeset főzni. Heti menüket teszek fel az oldalamra, árkalkulációval. Így mindenki előre tudja, hogy aznap mennyi pénzből tud ebédet vagy vacsorát tenni az asztalra.

Én minden nap főzök, munka után, este, amikor hazaérünk a gyerekekkel. Ilyen időpontban már csak tényleg valami egyszerű ételre van idő és erő. Szombat és vasárnap délelőtt jön el az ideje a nagy főzéseknek. Általában hétvégén készítek húsos ételt, hétköznap nem eszünk húst, ezért sok vegetáriánus étel is van fent a blogon. A konyhába mindig hívom a gyerekeket kuktáskodni, nagyon szeretnek zöldséget szeletelni, krémet kavarni és legfőképpen nyalakodni…

Kezdő háziasszony koromban például a rántás készítése nagy gondot okozott, de ide sorolhatnám a borsófőzelék elkészítését is, melynek történetét a blogomon már megírtam. Később, 3 gyermekes anyukaként a kelt tésztákkal álltam hadilábon. Mára azonban a gasztro oldalakról tanult módon egész jó kelt tésztákat tudok készíteni. Ami azonban nem megy, az a pizza tészta. Helyette kenyérlángost sütök vagy pizzás muffint készítek.

Amit soha nem készítenék el és meg sem kóstolnám, az a pacal. Valamiért irtózom még a szagától is, pedig férjem szereti. Egyébként az egyszerűbb ételek híve vagyok, szerintem a kevesebb néha több. Szeretem kipróbálni más nemzetek konyháját, többször készítettem már kínai ételeket, indiai ételeket is, bár ezeket az erős fűszerezésük miatt nem tudnám minden nap fogyasztani. Van pár balkáni receptem és Erdélyben is nagyon finomakat ettünk (az erdélyi padlizsánkrémért most rögtön kiutaznék Székelykeresztúrra…) Annyi finom étel van, nem tudnék egy kedvencet megnevezni, inkább kedvencekről beszélhetnék.

A legnagyobb konyhai bakim, ami most eszembe jutott, padlizsánkrém készítése közben történt: a padlizsánt elfelejtettem sütés előtt megszurkálni, így fél óra elteltével egy hatalmas robbanást hallottunk a sütő felől, ugyanis szétdurrant a padlizsán…nem volt nagy élmény a sütőt takarítani utána…

Az első díjamat és az első kedves szavakat Chef Vikitől kaptam, ezért az ő bemutatkozását olvasnám el szívesen.

Üdvözlet mindenkinek

Tünde Gyömrőről

Heti Menü  - Kevés pénzből finomat és változatosat

Itt olvashatsz még több gasztroblogger-bemutatkozást >>>

Nincsenek megjegyzések:

Mindent főzős blogok A - C

Mindent főzős blogok D - H

Mindent főzős blogok I - L

Mindent főzős blogok M - P

Mindent főzős blogok R - U

Mindent főzős blogok V - ZS

Süteményes blogok

Édes :)

Kulináris utazás

Vidéki ízek, házias ételek

Különleges ételek

Levesek