2014. november 23., vasárnap

Tűpárna és habverő

A blogom neve Tűpárna és habverő. Mikor elkezdtem írni, akkor Tűpárna és gyöngyszemecske volt, mert akkor még nem sokat főztem, mivel nem szorultam rá, azt ettem, amit mások. Azóta kiderült, hogy diétáznom kell, méghozzá sok megszorítással, így mindent magamnak kell elkészítenem, nem eszem semmilyen kész, félkész bolti ételt. 
Elég fiatal gasztroblogger vagyok, 20 éves, egyetemista, így az év nagy részében csak magamnak főzök. Legalább van lehetőségem a kísérletezésre. 


Persze azt is nagyon szeretem, mikor a családnak vagy barátoknak főzhetek, akik elcsodálkoznak, hogy mikor is tanultam meg mindezt. :) Valamit minden nap főzök, nem szeretem, ha két egymás utáni nap teljesen ugyanazt eszem. 
Szeretem a hagyományos recepteket, de sajnos azok többsége nem egészséges és én nem is ehetném, így minden megvariálok kicsit, hogy glutén-, cukor- és tejmentes legyen és ehessem az inzulinrezisztencia diéta keretén belül. A hagyományos IR diéta és a paleo kombinációja szerint eszem. 
Nincs konkrét kedvenc ételem, de elkészíteni az édességeteket szeretem a legjobban, ezek közül a krémes, piskóta nélküli desszerteket favorizálom, ha evésről van szó. 
Azt hiszem, hogy a piték a szakterületem, nem hiába lett Pitelány a bloggernevem. Anyukám nevezett így először. :)
A nyers húsokkal nem vagyok valami jó viszonyban, régebb hozzá nem nyúltam volna egy csirkemellhez sem. Ez most már megy, de a májjal még mindig hadilábon állok. Sok olyan dolog van, amit nem ennék meg, de ha valaki kéri és örül neki, akkor szívesen elkészítem. Csak ne olyan hús legyen, ami nem hal vagy csirke...
Kiemelkedő gasztrobakim még nem volt, de a palacsinta a gyenge pontom. Mindig különleges lisztekkel kísérletezem, próbáltam már tojásmentes palacsintát is sütni, így elég gyakran lesz az eredmény valami cafat, ami minden, csak nem palacsinta. 
Vicces eset... Talán amikor tésztagyúrás közben jut eszembe, hogy kell még bele valami, ezért a tállal együtt járkálok a konyhában, miközben fél kézzel gyúrom a levegőben. :)



Nincsenek megjegyzések:

Mindent főzős blogok A - C

Mindent főzős blogok D - H

Mindent főzős blogok I - L

Mindent főzős blogok M - P

Mindent főzős blogok R - U

Mindent főzős blogok V - ZS

Süteményes blogok

Édes :)

Kulináris utazás

Vidéki ízek, házias ételek

Különleges ételek

Levesek